ARVIDSJAUR Del 2

Publicerad 2009-04-01 19:28:35 i Bilder,

ONSDAG, här började våra 48 timmars utevistelse!
Fjället som är i bakgrunden vandrade vi runt på i ca 2 timmar..

Alla SP - elever!

Grupp C

Grupp D

Här skulle vi gräva våra egna sovplatser, kallas även bivack,
Erik O

Jocke R

Putte

Amanda

Timmy

Jocke H

Viktor

Melina

Jag Linnéa

TORSDAG
Jag och Sandra fixar med brasan

Amanda

Vi får undervisning i Tranceiver sök.

Vi gräver i en "lavin", tränar på att gräva fram lavinoffer.

Sondar

Gräver ner varandra i snön..

Kvällsmys, vi fick laga våran egna mat. Renkött och pitabröd med sallad och dressing!

Erik och Timmy i sin Quinzy

FREDAG
Lavin övning i fjället.

Sondar


Ungefär så här såg våran vecka ut! Levde på snöskorna och i massor av snöö!
Kallaste natten då vi sov utomhus var ca -23 grader :)
Mer bilder finns även att se på sp07c.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela