Hej jag heter Linnéa och har blivit Hemmafru!

Publicerad 2009-05-12 22:32:58 i Allmänt,

Idag har det varit en ganska lugn dag, den startade med Nationellt prov i Matematik B. Inga kommentarer på hur det gick, jag blir glad om jag blir godkänd. Blev klar ganska tidigt så jag hann gå hem en stund, gick tillbaka till skolan och åt lunch sen åkte vi till Brandstationen.
På brandstationen idag skulle vi sitta inne i en container och titta på när det brann. Vi skulle studera brandförloppet. Och på oss hade vi såklart all våran utrustning plus gasmasken och luftpaketet så vi fick frisk luft. Jag säger då det, herregud så varmt det blev vi satt i den där containern och fick studera olika saker i säkert en halvtimme och det var 300 grader varmt! En häftig upplevelse det är det ingen tvekan om!

När jag kom hem så tog jag det lugnt i soffan ett tag, sedan fick jag värsta rycket. Började plocka ur diskmaskinen, diska det som inte ska diskas i diskmaskinen, ställa in smutsig disk, plocka ur diskstället, gjorde rent spisen, torkade bordet. Förflyttade mig sedan till nedervåningen där jag satte igång en maskin tvätt och strök massa kläder!!! Hej jag har blivit Hemmafru ?!?!  Visserligen skulle de kanske passa, ibland i alla fall :-)
Känner mig duktig! Nu ska jag hänga upp tvätten, såg att ingen hade gjort det....


I brist på nya bilder.. Vill faktiskt ha en sån här flashig skylt.
Tycker dom är coola!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela