Kryssning, Värtahamnen-Åbo Tur och Retur

Publicerad 2008-08-31 21:34:33 i Allmänt,

Han aldrig skriva ett sista minuten inlägg igår innan jag skulle åka, det blev så himla stressigt. Hade tid men datorn var inte på så det var ingen idé och jag hade hur mycket annat som helst i tankarna. Vi åkte med båten Silja Galaxy!
Första gången jag var på kryssning!

Japp så nu vet ni vart jag har varit det senaste dygnet, det var hela min familj, mamma, pappa och mina tre systrar sen var det mina två äldsta systrars pojkvänner och den äldsta systerns pojkväns familj. Det var otroligt trevligt, väldigt kul och mycket dans. Vissa onyktra men det gick ändå!

På lördag kväll var det Buffé, baren och disco som gällde. Jag och lillasyster ägde på buggen ;) Det blev en lång och rolig kväll, kom i säng runt fyra tiden eller något sånt.

Söndagen var det upp tidigt på frukost Buffé, sen var jag och syster runt i Taxfree shopparna och jag hittade ett par byxor. Ingen bild än, kommer troligtvis imorgon!
För övrigt var söndagen väldigt seg, hälften var bakis, alla var trötta av sömnbrist även fast nästan alla gick och sov efter frukost. Inte jag och lillasyster.

När det äntligen var dags för lunch/middag åt vi på en restaurang som hette Grill House, hur god mat som helst. Alla vi 11 tog en varsin meny vilket innehöll;

Förrätt - Ceasarsallad eller Skagen Toast
Varmrätt - Biff med pommes och bearnaisesås eller någon lax (?)
Efterrätt ingick ej i menyn, men några tog Buffé så jag fick smaka en massa gott!

(Det kursiva var det jag åt)

Efter maten var det dags att gå in i Taxfree och köpa allt godis, de som får köpa sprit hade redan köpt den och det var ju en hel del dom köpte...
Sedan satt vi bara och väntade på att båten skulle komma hem, jag sov som en stock i bilen på väg hem!

Hoppas ni haft en lika trevlig kväll som jag!


(Bilder kommer senare då mobilen krånglar med att lägga in dom!)

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2008-08-31 21:37:57

låter ju toppen kul :D

Postat av: Tina

Publicerad 2008-09-02 17:10:55

Jösses, vad trevligt det låter ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela