Vårdcentralen, suger!

Publicerad 2008-11-05 09:57:09 i Allmänt,

OH MY GOD! Jag tycker inte om vårdcentralen eller rättare sagt jag Hatar den. Det finns ju knappt en enda svensk läkare där och självklart har jag oturen att inte få någon av dom. Fick någon turk eller nåt som knappt kunde snacka svenska och jag fattade inte ett jota. Kändes inte så kul när han skulle känna mig i ljumsken, usch och fy!
Skulle få ett recept på Gardasil också och han frågar varför jag ska ha det, och "det är dyrt, har du pengar?", ehm ja jag har pengar dessutom går det under högkostnadsskyddet anyway.. Gah höll på att bli tokig, ringde mamma direkt efter och fick ett utbrott och sa att nästa gång ska jag kräva en svensk så man förstår vad de pratar om.

Så jag säger så här, antingen var det där sista gången jag gick till vårdecentralen eller så ska jag ha en svensk läkare nästa gång!

Ska hoppa in i duschen en snabbis innan jag ska till skolan, har prov senare idag.. Scary, lite nervös men jag hoppas att det går bra. Känns ändå som att jag kan det mesta så, bara jag får godkänt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela