Tisdag: Katastrofövning!

Publicerad 2008-10-23 12:16:21 i Allmänt,

Japp det var katastrofövning ute på Färingsö i Kvinnofängelset, läskigt..
Kan förklara för er vad en katastrofövning är.. Det är en övning för Ambulansen, Räddningstjänsten och Polisen.
Nu skulle det brinna i Kvinnofängelset och vi elever (som har inriktningen Räddningstjänst) får vara med som skademarkörer på dessa övningar. Vi blir sminkade får skador, jag hade en öppen lårbensfraktur den här gången..  Det är Ambulansen och co. som ska öva på hur man ska organisera sådana här händelser ifall något skulle hända på riktigt måste de veta hur de ska bära sig åt.. Vi får mest bara ligga där och spela med.

Det var kallt, vi fick tyvärr inte ha kameror eller mobiler inne på området. Men vi fick vara i en del av fängelset vara i deras kök, dagrum, gym och precis utanför deras celler.. Det var en underlig känsla men fångarna som tillhörde den avdelningen hade förflyttats. Som tur var!

Fula och oömma kläder!

Man skulle ha oömma och fula kläder, dom här fick jag ta av mamma.. Tjocktröjan är lixom från -85..
Ena armen blev uppklippt av en amatör enligt mig. Det var helt onödigt. Byxan blev uppklippt då de var tvungna att sminka på mitt ben men sedan klippte amatören upp ännu mer.. Well well, snacka om att man blev uttittad på tåget på väg till träningen!
Blev sönderstressad av den där dagen. Dock en kul upplevelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela