PrideParaden 2009

Publicerad 2009-08-01 22:47:47 i Bilder,

Idag har jag och Lina varit och kollat OCH varit med och gått i PrideParaden. Det var en riktigt underbar upplevelse så himla roligt. Det går knappt att beskriva i ord, kan i alla fall säga att jag kom hem med en hel del kondomer rikare =) Alltid bra att ha!

Vi såg hur många kändisar som helst, eller nja några stycken i alla fall som t ex; Mark Levengood och Jonas Gardell (de gick hand i hand) , Alexander Bard, Bobby (kändis frisör), Amanda Jensen (stod bredvid och tittade på) tror vi såg några fler men inte vad jag kan komma på nu.

Det var första gången jag var inne och kollade på Pride och det kommer bli fler gånger det säger jag! Några fler som var där och tittade eller kanske deltog?

Humöret var i alla fall på topp, musiken var bra och jag och Lina hade tur som stog på Sergels Torg precis bredvid ställning där de presenterade alla olika bilar och sånt som gick förbi, när vi sett alla 100 stycken bidrag (man kunde sms-rösta vilket som var bäst) så sprang vi fram till QX - lastbilen och där gick vi glada som bara den! Bästa stämningen ever!

Den största nackdelen var att både min och Linas kamer dog efter typ hälften så jag ska dela med mig av lite bilder i alla fall!


Jag och Lina beredda på att Paraden ska komma!

Ställningen där de spelade musik och presenterade alla i paraden!

Dessa var också där uppe och pratade och sjöng!

Först ut, kommer inte ihåg vad dessa kallade sig typ ""någonting" on bikes"

Pride Flaggan

Sankta Lucia natten går tunga fjät, japp Luciorna var så fina så!

De som gick paraden för de som inte får.

Ett glatt lastbilsflak, nästan som att ta studenten ju ;)

Norrland var också här och hälsade på Storstaden, bra jobbat!

Det fanns många som var speciellt utklädda, riktigt häftigt att se.

Ett till gäng.

Ser ni "Fag in box" ? Det gör jag !!

Skönheten och Odjuret

Mark Levengood och Jonas Gardell

Göken - vagnen

Mitt i bilden ser ni Alexander Bard

Där uppe är Bobby, han med alla muskler och utan tröja!

Riktigt röda och väldigt fixade!

Regnbågsfamiljerna!! Tummen upp för er!

Stolta föräldrar!! Härligt föräldrar många tummar upp!!

Efter den bilden dog min kamera annars hade det blivit ännu mer bilder.

Var inne och kollade lite på youtube nu så här efter paraden och allt. Och gissa vad jag hittade ? Jo ett klipp där jag och Lina är med och går i PrideParaden!! Här ska ni få se.
Man kan se oss mellan 0:23 - 0:34 i filmen. Jag med Blond - ROSA hår och Lina är till höger om mig alltså närmast kameran!



Se och njut!
Hoppas ni har haft en underbar dag för det har jag!
Kram på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela