Hemma från sjukhuset!

Publicerad 2009-06-16 14:36:13 i Allmänt,

Nu är jag hemma från sjukhuset har varit hemma i en timme ungefär. Allting har gått jättebra och jag fick komma in till operationssalen hur snabbt som helst om man jämför med förra gången då jag fick vänta säkert flera timmar nu fick jag komma in 50 minuter efter att jag kommit dit.
Operationen tog ungefär 45 minuter, det var menisken som var trasig så Totte (han som opererade mig) sydde ihop den. Det var lite jobbigt att vakna upp kände hur slangen fortfarande var kvar i halsen när jag vaknade och det var lite obehagligt. I uppvaket piggnade jag till väldigt bra och fick min fika ganska snabbt efter att jag kommit  ut och jag ville hem. Men jag fick vänta...

Totte var tvungen att prata med mig, jag var tvungen att kissa och vänta på en som skulle komma med ortos. För ja, jag ska gå med en ortos i 6 veckor. Mitt sommarlov kommer bli underbart!! (Det blir ju vad man gör det till), men lite rörelseförhindrad kommer jag ju att bli då jag inte får böja benet mer än 90 grader.
Fick även en ganska tråkig nyhet men det hade jag nästan listat ut själv att jag aldrig mer från träna truppgymnastik. Totte tyckte jag skulle bli tränare istället men det är jag ju redan, tur är väl det!

Så här ser min ortos ut!



Kommentarer

Postat av: Minna

Publicerad 2011-09-11 04:02:00

Hej.. googlade lite på nätet o. hittade din blogg.. Är intresserad över denna knäopertion du har gjort.. Skall den 21.9 operera mitt högra knä(stabilisera knäskålen) och kommer hamna att ha en ortos skulle vara intresserad i fall du skulle kunna berätta hur du upplevt o. så.. Vad för slags operation gjorde du? o. är dt verkligen så "jobbigt som det ser ut" med en ortos.. Du kan svara via mail i fall du vill! Tacksam för svar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela