Djursjukhuset (Varning! För känsliga läsare)

Publicerad 2009-10-27 17:38:55 i Allmänt,

Idag har jag haft en väldigt trög dag, blev väckt av att mamma ringde och skulle kolla hur det var med katten då han inte alls mått så bra under morgonen. Han hade varit väldigt hängig och haft typ diarré, sen spydde han även på mitt rum igår precis när jag skulle gå och lägga mig. Så jag gick upp och kollade.. Då låg han i hallen här nere helt lost, satte sig upp efter ett tag och jag ropade lite på honom men reagerade inte för fem öre. Han kunde inte ens gå upp för trappen själv, så jag fick bära honom. Han kunde bara dricka lite vatten, men efter han varit och kissat spydde han upp allt igen.. Usch usch, så kag fick dra på mig kläder och sen kom syrran hit med bilen så fick vi åka till djursjukhuset..
Där fick vi sedan sitta och vänta och 2,5 timme för att få komma in och bli undersökta.. Fick ta blodprov röntga.. Vänta lite till, sen fick han lite sprutor och dropp. Han hade förhöjt av vita blodkroppar så någon sorts infektion har han i kroppen. Sen fick vi vänta ännu lite till för att betalning och sånt skulle lösa sig...

FEM timmar var vi på sjukhuset. Snacka om booriiing. Det enda positiva var att jag nästan läste ut en hel bok!


Krya på dig Oliver! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela