Poesi på hög nivå, eller var det kanske filosofi?

Publicerad 2009-10-07 23:24:35 i Allmänt,

Tänk inte på gårdagen, tänk inte på morgondagen, tänk NU!

Ja ungefär, igår var en jobbig dag imorgon kommer bli jobbig då jag kommer vara jättetrött. Om jag tänker nu, ja egentligen känner jag samma sak som jag kände igår och kommer känna imorgon. Trötthet! Det verkar som att den vinner över allt, eller gör den det? Hur bekämpar man trötthet? Vad är egentligen trötthet?
Är det kanske när man känner sig helt utmattad och kroppen inte orkar mer, kroppen skriker efter att få sitta ner, vila lite, sova, stänga ögonlocken och låta allt bara rinna av? Vissa ord är så svåra att definiera, sätta fingret på att just så menar man när man säger det ordet.

Så enkelt är det inte menat att det ska vara. Allting bara är, men varför är det? Jag bör nog sluta här, man skulle kunna hålla på i evigheter och filosofera kringa olika saker i detta oändliga universum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela