Nattjobb i sommarstuga

Publicerad 2010-08-03 23:42:21 i Allmänt,

Just nu befinner jag mig någonstans i skogen vid vattnet nära Trosa och Vagnhärad, jag är ju personlig assistent och får befinna mig där lilla damen befinner sig. Just nu är dem på sitt landställe och jag likaså, ska jobba tre nätter här. Allting blir ju lite annorlunda och provisoriskt, som att flytta ut en liten sjukhusavdelning ut på landet helt enkelt :) Det funkar ju precis som hemma fast det står på ett annat ställe just nu! En kul omväxling förutom att man jobbar en timme extra om natten när de är på landet, men det klarar jag nog. Dock känns det som att jag jobbat väldgt länge fast klockan bara snart är tolv och jag gick på passet kl 20...

Fick åka tåg hit, blev upphämtad och fick se stugan jag ska sova i åker hem igen direkt efter mitt pass på fredag morgon så jag iaf får sova i min egna säng då!

Trots att tågresan bara tog 25 minuter slet jag upp datorn en stund så den skulle vara på när jag började jobba, blir så frustrerad när det tar så lång tid att starta en dator och få igång internet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela