Etik

Publicerad 2011-11-23 15:52:44 i Allmänt,

Idag hade vi seminarium om olika etiska dilemman och situationer som vi skulle analysera efter olika modeller och etikteorier! Ganska intressant faktiskt, det är sjukt egentligen hur det går till på vissa vårdhem/sjukhus av olika dess slag. Som vårdare ställs man inför etiskt svåra situationer i stort sett varje dag så det gäller att man har lite kött på benen och under utbildningen får diskutera om detta, lära sig att ställa sig utanför en situation och reflektera över sina egna handlingar och ställa sig frågan "Varför gör jag på det här sättet egentligen? För vem gör jag det? Finns det ett bättre sätt?" osv.. Mycket viktigt!

Spännande och våra rollspel är ju såå underbara, roligt att få spela lite teater också :) Inte för att det är min starkaste sida men för att göra något annat än sitta och glo på en tråkig föreläsare som står och pratar!

Dags att ge sig av, Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela