Får passa på...

Publicerad 2012-02-08 12:27:28 i Allmänt,

..att lukta gott när man inte ska iväg på praktik om dagarna. Man får ju inte ha på sig parfym på sjukhus så de blir endast en neutral deo. Och jag som vill sova så länge som möjligt kör på Linnéa neutral med en topping av mascara.. Ungefär! Så idag har jag sminkat mig och inte varit så snål med parfymen ;)
Kommer ihåg en lärare vi har haft som sa att man kunde se vilka som jobbade inom vården för de passar ofta på att piffa upp sig när de inte jobbar så hon varnade oss för att de gamla avdankade sjuksköterskorna som tagit åt sig lärar rollen ofta såg ut som överpyntade Julgranar.. Haha! Så upp-piffad behöver man ju inte vara men kan vara kul att känna sig lite extra fin ibland :)

Nu ska jag göra lite vettigare saker.. Har redan tvättat en maskin tvätt andra vändan är igång och nu får jag väl sparka mig själv i baken och plugga lite!

Hoppas ni har en bra onsdag! KRAM



Min nya favoritfärg inför våren - Orange!

Kommentarer

Postat av: Klokkeblomst

Publicerad 2012-02-08 13:09:56

Snygging! Sjukt fin i orange Nea! :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela