"Ledig"

Publicerad 2012-02-02 11:36:05 i Allmänt,

Idag har jag en ledig dag från praktiken men ingen ledig dag från själva pluggandet och skolan. Bara att sätta sig med böckerna i knät och börja beta av alla textrader det är man ska ha hunnit läsa innan seminariet. Längtar tills jag kommer till avdelningen så jag kan få ihop en patientberättelse att ha som grund till första seminariet också.. Blir inte så mycket sådant på akuten. Snabbt in snabbt ut är det som gäller där!

Snön har börjat falla igen, solen sken starkt när jag vaknade men den försvann på bara några minuter, men det var skönt att få sova ut och känna sig utvilad. Inte varje dag det händer! Nä nu ska jag sätta fart med Omvårdnadens Grunder böckerna.. Är ju  BARA 14 kapitel ur de tre böckerna som vi sammanlagt ska läsa... SUCK, JIPPIE!


Mamma sa att dom sagt på radion att det skulle komma en snökanon.. Antar att det är den som börjat fylla på svea rike med snön...
Tjiiiiing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela