Första veckan på VFUn

Publicerad 2012-01-27 21:51:16 i Allmänt,

Kändes stort att jag i måndags kunde kalla mig för en T4a, alltså har jag precis sparkat igång termin 4 på sjuksköterskeprogrammet. Tre terminer gjorda och tre terminer kvar. Alltså till hälften utbildad sjuksköterska! Känns på ett sätt lite läskigt, men man växer sig nog in i rollen mer och mer och själv utvecklas man enormt som människa.

Min VFU började med två veckor på Akutmottagningen, spännande och läskigt! Hade nog föredragit att få hamna några veckor på avdelningen innan.. Men jag har blivit nöjdare för varje dag!
Första dagen lärde jag mig att ta EKG, provade att sätta en PVK men tyvärr så misslyckades jag, sedan var det dags att prova på att ta en venprov och höll tummarna för att jag skulle lyckas vilket jag gjorde! Kändes skönt och jag var väldigt nöjd! Såg en massa annat kul..
Sedan dess har dagarna rullat på och på andra försöket lyckades jag med att sätta en PVK, perfekt! Tagit EKGn, varit med vid gipsning, tagit en hel del venprover, injektioner osv... SPÄNNANDE!

Varje dag lär man sig något nytt, jobbigast är ju att det ofta blir att man kommer på frågor när man gått hem. Och jag är dålig på att skriva upp dem så ofta är de bortglömda dagen efter. Dumt. Det ska jag bli bättre på!


Mobilbild, därför sämre kvalité.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Linnéa

En tjej på 21 vintrar som pluggar till sjuksköterska och är färdig till sommaren 2013. Spenderar mina dagar med att plugga, jobba, umgås med min pojkvän Sebastian samt familj och vänner. Lämna gärna en kommentar!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela